Daisypath Anniversary tickers

First week of School

First day of school, 
berdebar-debar doe. Naik je kereta, aku baca Bismillah. Takde sape teman kan pergi sekolah, mama just hantar je, sbb mama kerjaa. Okay, takpe, tak kesah. Dah biasa, Lagipon, saya sudah besar.  Sampai je, terus masuk dewan. Ohmygoddd, ramai nyee. Then duduk dengan Emira and Azie. Sambil tu, aku cari Amira, Farra, Qamarina semua. Tgk2 dieorg dekat je dgn aku. Ngehaha. Okayy, Puan Hamidah Burok, membebel lama woo. Sakit pinggang aku duduk kat lantai tu. Lepas perhimpunan, Pelajar, form 1 and form 4, kne stay, sbb kiteorg ade orientasi. Okayy, sumpah bosan gila. On my mind, aku dah nekad, nak amik pure science but tak ambik Bio, aku amik LK as in Lukisan Kejuruteraan. Excited gila aku nak belajar semua. Bersemangat! Then die bagi borang Pakej tu. Ade sembilan Pakej. Aku amik Pakej Ke-2. 

Pakej 2:
- Bahasa Melayu
- Bahasa Inggeris
- Mathematics
- Pendidikan Islam
- Sejarah
- PJK
- PSK

- Fizik
- Kimia
- Bio/LK
- Add maths

Balik tu, bincang lagi dgn mama and abah. Abah tanye, aku boleh handle ke semua subject tu, takut aku tak boleh je nanti. Aku yakin aku boleh. So muktamad lah dgn Pakej tu.

Second day of school,
Borang, Photo. IC, Photo. Slip PMR, semua dah lengkap dalam bag. Tinggal nak hantar je lagi. Langkah masuk ke sekolah dgn Bismillah. Then aku terus jalan, nak pegi canteen. On the way dekat Koperasi, aku rasa macam ade orang pandang. And yes, memang ade. It was that boy. Aku tak nampak sangat muka die, sbb silau time tu, then dah lama2 aku baru aku perasan. Hmm, aku buat bodoh and just walk away. Last year dapat tahu that he likes me. Kinda cute, but sorry, I'm Taken ! Lepas dah jumpa dieorg kat canteen, kiteorg kena masuk dewan, and hantar borang tu. and ade ceramah pasal subject2 form 4 tu lahh. Aku just salin yg mana aku amik je. Masa balik, I saw him dekat BPA, masa tu aku jalan sorang, he look at me. Aku still buat bodoh and terus jalan cepat2. Balik rumah, aku cerita dekat abah yang aku dah hantar borang borang tu. I was so Happy!

Third day of school, 
As always, kena masuk dewan, then time nak agihkan kelas, Sir Devaraj cakap, tak semestinya ape yang kamu pilih kamu dapat. And I was like " What the hell ?! " then tunggu lahh die agih kan kelas. Sekali nama aku tak dipanggil untuk Pakej 2. Aku menyirap gila babunn! Then i just sit there and wait. Tetiba cikgu maryam sebuut nama untuk Pakej 3. Aduhhhhhh ! Kena amik akaun, ekonomi asas, add maths. Nak menangis akuu kena amik akaun and ekonomi. Dalam hati aku, aku nak je maki cikgu tu. Ya Allah! Seriously, aku tak minat akaun and ekonomi. Tetiba azie pon kne macam aku. Faryn pulak, die mmg mintak Pakej 3 tu. Aku fikir balik, akaun dgn ekonomi ape kena mengena dgn Architecture? Haduhhh. Balik je rumah aku cerita dekat abah. Abah cakap, still boleh nak amik Architecture kalau amik akaun dgn ekonomi. Asal kan ade add maths, aku pon rasa lega. Abah cakap elok jugak aku dapat Pakej 3 tu, takut aku tak boleh bawak je nanti fizik, kimia, semua tu. Then abah cakap, tak semestinye, nak jadi architecture kena amik LK. Abah cakap pergi kelas Seni untuk tambahan.Yeayyyy, Aku suka gilaa babunn dengan Seni ! Hi Five !

Thanks for reading :D