Daisypath Anniversary tickers

Craziest day ever !




Semalam, ikut mama kua dgn abah and maklang. Then, first pergi hantar kayu dekat kedai ape tah, dekat dgn Taman Satria. Sebelum tu aku ikut maklang. Mama dgn abah pon ikut, but lain kereta. Time tu nak hantar maklang pergi SPA yg mama selalu pegi dekat Seremban 2. Just tunjuk kan jalan jelah. Tetiba abah masuk simpang lain, then aku pon fikir mana abah nak pegi. Rupa2 nye, abah ajak lunch dulu.

Sampai je kedai makan tu, abah order nasi lemak. Then i was like " You've got to be kidding me ! " then abah tanye kenape dekat aku. Aku cakap lah, " You ordered Nasi Lemak. Ni dah tengah hari abah oii " Mama pulak masuk line " Entah abah ni. Order lah benda lain " Then aku pon " Whatever lah, janji makan. " and mintak Chicken Chop dekat waiter tu. Abah pon gelak kan aku. Tak pasal2 je.

A few minutes later, Nasi Lemak dah sampai. Abah tah ke mana. Then aku pon rasa lahh dulu. Makk aiii, punya lahh sedap. Ape lagi aku makan lahh setengah. Ngehahaha. Nasib baik abah tak marah. Patu abah amik Chicken Chop aku setengah. Mee hoon goreng yang mama order, bapak pedas ! Sebelum ni, makanan masin ke manis ke pedas ke mama takdapat rasa sbb lelangit mama tak elok lagi. Bila makan je Mee Hoon tu, mama cakap " Ya Allah, pedas nye" Hahaha, semua gelak. Tu lah, sebelum ni ckp tak rasa pedas lah semua. Kali ni rasa lah puas2.

Lepas dah habis makan semua, abah mintak bil kat waiter tu then abah suruh aku ikut mama dengan abah pegi rembau, sebab kalau tunggu maklang, lama. 2 jam setengah kena tunggu. Aku pon okay jelah. Hmm baru nak buat manicure! Sedih aku. Tapi takpe, mama selalu pegi spa tu. Bila2 mama pegi aku ikut. So boleh lah buat Manicure! Yahooooo!

Dalam kereta otw pegi rembau, aku just dengar mp3 je. Sebab abah pasang lagu semua 60an-90an. Oh god! Ade yang sedap, ade tu, aku tak faham langsung. Every time pegi jalan jauh. Aku memang dengar mp3 aku je. Then dah sampai tempat yg mama nak tembah telekong tu, aku dgn abah tunggu dalam kereta. Then lama gila tunggu, at that time masa mama naik nak pegi kat kedai orang tu, aku tak perasan pon mama bawak hand bag ke tak. Bila dah lama sgt tunggu, aku pon naik lah pegi kedai orang tu. Aku ade nampak hand bag mama dekat meja orang tu.

Masa nak kua dari kedai orang tu, aku ingat mama dah amik hand bag die. Then terus lah balik seremban. Tetiba dah sampai dekat Cendol Leman Dawi tu, mama tanya mana hand bag die. Aku cakap, aku tak tahu. Patu baru mama teringat hand bag die atas meja orang tu. Ya Allah ! Aku betul2 tak percaya mama lupa nak amik hand bag die. Everything dalam tu. Phone mama tiga2 dalam hand bag. Nasib baik, dalam phone abah ade no orang tu. Then call lah makcik tu, makcik tu pon cakap, die taktahu nak buat ape dah. Then patah lah balik, pegi amik hand bag mama. Wihhhh, what a day !

Okay sampai situ jelahh. Penat aku nak sambung cerita :P
Panjang sangat cerita tu. Ngehahaha, sorry guys !
Thanks for reading :D