Daisypath Anniversary tickers

22nd Of December


PMR result :/

Hmm okayy, hari yang bersejarah lah jugak bagi aku. Terkilan, sakit, semua nye ade. Result aku tak mcm yang aku target. And aku pon tak percaya and tak sangka gila. Aku rasa bodoh yang teramat dalam diri aku dgn result tu. Aku terkilan, hancur segala harapan aku. Abah cakap tak teruk pon. Sebab still takde C and D. Just, A aku tak cukup. Mama pulak, yes, aku percaya mama kecewa. Apetah lagi aku. Mungkin ape yang aku belajar tu tak cukup. And mungkin jugak aku careless sebab nak cepat siap. 

Tapi nak salah kan sape? Memang aku mcm tu, terlampau nak siap cepat sebab takut tak cukup masa. Dan maybe salah aku jugak, sebab kurang study tahun ni. Bukan aku taknak study, banyak yang berlaku dalam tahun ni. Tapi takde sapa pon yang akan faham ape yang aku lalui. Lepas ambik result. Seriously, aku hilang dalam hidup and dunia aku. Balik, aku tak makan, tak bercakap. sampai lah hari ni. Mama pon semalam tak bercakap sangat dgn aku. Satu hari aku baring je, tak keluar bilik pon. Then suddenly, mama ketuk pintu, mama pujuk aku balik kampung jumpa nenek. 

Maybe mama takut aku jadi taktentu arah. Because, hmm, yes. Aku pon rasa aku dah macam orang gila. Duduk dalam bilik, termenung sorang2. So maybe mama malas nak marah lama2 sbb dah tgk aku jadi macam tu. HUH, memang aku rasa hilang arah dalam satu hari ni. Then mama start tanya aku baik2, nak makan tak, nak ape2 tak. Ape yang aku cakap. " No". Dah lama2 tu, mama nasihat, mama cakap, takpe. This is only PMR. SPM ade lagi. nanti buat betul2, tu yang menentukan masa depan aku. Baru lah aku rasa okay bila mama dah ckp mcm tu.

Then kak maira balik, aku happy sangat. Kak maira ajak pergi Tutti Frutti. Bila akak ade, baru lah aku rasa happy, tergelak semua. Haha, at last, aku dapat tarik diri aku daripada terus hilang. Thank you to mama, sebab bagi aku peluang lagi. And faham perasaan aku. I Love You. And i promise to work harder for my SPM.  I promise :')

With Love.
Balqis Lyana


Thanks for reading :D